tips för fina naglar!


Personligen tycker jag att händer uttrycker hur man är som människa lite, har man sönder bitna naglar, ah det betyder att du stressar eller han något problem inom dig som du kanske inte ens vet om men de gör dig upprörd, har du sjukt långa naglar med smuts under m.m., slarvig person som inte bryr sig om sitt yttre, fina målade naglar med fina nagelband = det är så det ska vara! självklart ser man nogrann ut och det ser mer fräshare ut såklart!Friska och vackra naglar hjälper dig att se vacker ut! Så ta hand om dina naglar för det både känns och syns på hela dig när man tar hand om hela sin kropp. En nagel som är frisk har en balans mellan flexibilitet och styrka, fukt och olja.

Om dina naglar är veka och spröda kan det beror på uttorkning och det är oftast vatten som är boven. Balansen rubbas i nageln vid upprepad kontakt med vatten och det leder till slut till att nageln kan skiva sig.


För att undvika uttorkning av naglarna använd diskhandskar, skydda med nagellack, men kom ihåg att använda ett bra underlack. Försök rätta till balansen i nageln igen med att dagligen använda olja. Nagelstärkare används endast under en begränsad period, annars kan det leda till att naglarna blir för hårda och går sönder. Du bör använda nagellack-borttagning utan aceton och olja. något jag bruakr använda mig av är olivolja, värma upp det i micron i 30 sekunder,innan jag ska måla mina naglar och på en gång bara jag tagit av nagellacket, för att få det lite varmt, då sjunker det in i nageln mycket fortare och bättre. och så doppar jag mina naglar i det i ca 2-3 minuter när jag sitter och kollar på TV.


Omständigheter som årstid, hälsotillstånd, ärftlighet och ålder påverkar hur fort dina naglar växer. För att naglarna ska växa snabbare kan det hjälpa med att du ökar blodcirkulationen med en handmassage. Oftast växer naglarna fortare på den hand som används mest och på nagelbitare som har skadade naglar.


Om du har sköra naglar kan det vara att de har utsatts mycket för solljus, ihärdigt användande av nagelförstärkare eller att du har en dålig kosthållning. Vid bantning kan tillväxten avstanna helt.


Om du har vita fläckar på naglarna så beror detta inte på kalkbrist, utan oftast på att nageln utsatts för slag eller tryck.


Om dina naglar är åt det gula hållet måste du tänkta på att du kanske behöver ett underlack under nagellacket. Missfärgade naglar kan ljusas genom att du använder en speciell skrubb eller en remover med citronsaftsliknande ingrediens.


Försök att smörja in dina händer regelbundet, vi utsätter ofta våra händer mycket för olika sorters rengöringsmedel och tvättar händerna väldigt ofta. Återfukta så ofta du kan!


Hitta en lagom längd på dina naglar som passar dig och kom ihåg att bra nagelvård tar tid, det finns inga genvägar.


PRODUKTER JAG TIPSAR FÖR ATT FÅ BRA OCH STARKA NAGLAR:

Sally Hansen

Depend

Yves Rocher



Hoppas ni får lite nytta av tipsen!

/Anja Dymkowska



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Jimmie Björkman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback