Anja analyserar kärlek (inte mitt förhållande)


att älska och att bli älskad är stor skillnad. att älska någon över allt annat och att bli "älskad" är ännu större skillnad. att kunna dö för någon och att inte få några känslor tillbaka är den största skillnaden.
att älska och att bli älskad är exakt lika stor skillnad.

de finns så många olika typer av känslor.
för mig betyder ordet älska väldigt mkt, som jag skrev här om dagen, " när för evigt känns för kort vet man att man älskar." och jag står verkligen fast vid det. de finns så många olika typer av kärlek. kunna offra sitt liv för någon är en mycket stark kärlek. att fria och gifta sig lika så, liksom visa för allt och alla att man verkligen vill leva tillsammans livet ut. men att bara kasta ut sig jag älskar dig efter bråk, under tiden man har sex,inte alls helt spontant bara så där kallar jag inte äkta kärlek. kallas söka stöd och låtsas ge den andra personen bekräftelse av dess känslor. att känna sig trygg hos någon och veta att den personen verkligen ger oss den kärlek vi behöver betyder inte att man älskar tillbaka. bara söker den där personen för att ha den nära. bara för att alltid ha någon att krama om och att prata med om något är fel. ha den där personen man kan avregera sig på och veta att man blir förlåten bara för att den älskar en. man har alltid någon att ha sex med, och knullar man runt, ah då vet man att man blir förlåten, vrf? jo för den andra personen älskar en.
att älska och att bli älskad är den största skillnaden av alla!


/ Anja Dymkowska



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Jimmie Björkman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback