I have a dream












Att sitta och kolla på folks perfekta förhållanden ger mig ångest. Att killar kan köpa rosor till sin flickvän fast det inte är alla hjärtansdag är en dröm för mig. Att få ett tack ibland för den kraft och kärlek man lägger ner på ett hem, man försöker skapa ett hem skulle inte heller sitta fel. Mellan allt tvättande, lagande mat vill man ju även bli lite uppskattad. Man vill känna sig uppskattad! Tillfredställd, men mentalt. Man vill känna tacksamheten. Men det är ju bara en dröm. En dröm som jag kan önska mig massa gånnger gå i uppfyllelse, jag kan tjata om det, jag kan bråka om det, jag kan försöka lära honom att det är så jag vill bli behandlad men det går inte in. Jag kan önska mig det när en stjärna faller, när jag ser klockslaget 22.22, när jag tar en lös ögonfrans från min kind och blåser. Jag kan önska mig på alla möjliga sätt men det funkar ju inte. Att känna att man är älskad, att känna att man är lycklig är så vackert, i alla fall av det jag minns. Jag satt igår och kollade på bilder, bilder på mig och Jimmie när vi precis vart tillsammans igen efter vår lilla pause. Jag vart helt tyst, visste inte vad jag skulle säga. Det brände i bröstet. Det brände i ögonen. Jag höll andan för att inte låta en enda tår falla. Jag vet inte hur det är att leva så längre, jag kan bara sätta mig framför datorn och kolla igenom glamla bilder för att försöka minnas.
Det är också en av mina drömmar, att få känna mig lycklig. Att känna mig älskad, för den jag är.

Men det är ju bara drömmar....





Kommentarer
sofia

<3

2011-04-03 15:55:48
URL: http://sljungqvist.devote.se

Designen är gjord gratis av: Jimmie Björkman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback