Svar på kommentar


Svar: Nej jag vet att ta ut en p-stav från armen inte kallas för operation och det är itne värsta grejen dock har jag ju inte skrivit vadd som hänt med denna stav och varför jag var tvungen att ta ut den. Det är jag ifs inte heller tvungen att göra men eftersom du verkar så jävla negativ mot mig kan jag ju vara snäll och berätta lite snabbt. När barnmorskan på ungdomsmottagningen stoppade in den i min arm vägde jag 61 ungefär, jag var normal i kroppsbyggnad och så. Hon skulle stoppat in p-staven mellan 1-2 hudlagret i värsta fall tar man den mellan 2-3 hudlagret. Hon som gjorde detta på mig stoppade in den under 3 lagret precis vid min muskel så varje gång jag låg på armen eller stötte till min stav domnade min arm typ bort. Detta gjorde även att jag ökade min vikt upp till 75 kg som jag väger nu och har blivit överviktig pga detta. P-staven har även inte fungerat på mig som ett preventivmedel. Då läkarna inte kollade upp min sköldskörtel innan de satte in staven visste de ej om jag egentligen fick ha de. Det har nu visat sig att jag har låg homonprodduktion i min skörtel och alla hormoner som fanns i staven drogs ut med en himla fart. Så allt jag skulle fått i mig på 3 år, så länge man kan ha staven liksom, fick jag in i kroppen på typ 9 månadet. Där av min viktökning och staven urfunktion. De fick göra ett mycket större ingrepp på mig än vanligt när man tar ut en p-stav. Som jag nämnt tidigare man ska kunna se en stav då den ska sitta i 2:dra hudlagret men det gjorde den ej på mig, plus att min stav visade sig vara böjd också....

Nu har du fått dig en förklaring. Jag hoppas det är okey att jag kallar de för operation då jag kommer ha ett ärr på 4 cm och det är ungefär 1,5 cm djupt om inte lite mer.


Som bilden nedan visar, så ska man se en stav. Min var helt osynlig, man kände den knappt.



/Anja Dymkowska


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Jimmie Björkman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback