Tlusty czwartek (feta torsdagen)


Sitter på tuben på väg mot Farsta. Låtsasmami ska plocka upp mig där, idag är det den polska fettisdagen, tlusty czwartek, dock är det på en torsdag och heter feta torsdagen. I Polen äter man alltid munkar av olika slag. Finns 1000 olika fyllningar, det vattnas i käften på mig haha, och olika glasyrer. De kan vara lätt doppade i choklad, florsocker, vanligt socker, i smält socker m.m. As gott är det i alla fall. Och självklart ska jag äta en sådan jävel. Min favvis är med vaniljkräm doppad i choklad, nr 2 är en med rossylt och florsocker på. För att jag ska få unna mig en sådan jävel tog jag en 4 km PW och så har jag bara druckit massa vatten med citron idag. Ska även väga mig hos pappa idag. Är ganska rädd men jag får börja lära mig att tycka om vågen. Det är exakt 1 vecka sedan jag påbörjade min as hårda träning samt hålla mig till mitt kostschema. Hoppas på minus 1,8 på vågen!

Bjuder på en bild på mitt matintag från igår



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Jimmie Björkman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback