Min rädsla för vågen


Något jag har sådan sjuk rädsla för är vågen. Jag tränar ca 5 gånger i veckan och försöker äta så nyttigt dom möjligt. Unnar jag mig, eller som vissa säger "fuskar" så tränar jag extra hårt. 1 bulle blir ett dubbelpass på gymmet dagen efter. Jag dricker knappt någon alkohol, dricker massa vatten och mjölk. Äter liiiiiite kolhydrater och går till tunnelbanan istället för att ta bussen. Gjorde faktiskt en ganska sjuk sak för typ 1 månad sedan. Satte mig med flit på en nattbuss som stannar 30 minuter från mig, och inte nog med det gick jag av 7 hållplatser senare. Mitt i natten på väg från white room tog jag 1,5 h timmes power walk och inget "fyllekäk" utan tonfisksallad hemma. Varför jag har fått fobi för vågen är nog eftersom jag har kämpat med 5 pass i veckan, bra mat m.m och kanske bara gått ner 0,8 kg. Vilket gör mig as deppig och då tappar jag motivationen. I onsdags märkte min vän Johanna att jag gått ner. Fast hon ser mig iprincip varje dag. I onsdags hade hon inte träffat mig sen helgen och hon tyckte man såg skillnad. Jag märkte skillnad igår när jag var i stan. Provade ett par jeans i storlek 30 och de var för stora! Och det är exakt samma modell från Gina tricot som jag har haft tidigare när jag var smal och då hade jag 28 pga av mina breda höfter. Någon annan som känner som mig mär det gäller vågen? På tal om träning ska jag dra på mig träningskläderna och dra ut på en power walk! Btw, fick en present av pappa i julklapp 1 gång i veckan zumba i ett halv år och av mamma fick jag 20 gånger på Stockholms bästa salsa skola. Underbart!



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Jimmie Björkman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback