Dags för en 4 dagars detox diet


Har satt upp nya mål på min runkeeper app, 250 km ska jag powerwalka från och med imorgon till den 31 december. Ska väga mig imorgon och efter det ska jag väga mig den 1:a varje månad. Jag är en sådan person som är rädd för vågen, jag vet att det bara är en siffra men inte enligt mig. Ibland kan det vara så att jag kanske gått 7 dagar på 1 vecka kanske 5-7 km varje dag och kanske bara tappat några gram den veckan. Då kommer jag tappa motivationen. Till alla som är rädda för vågen och är medvetna att de tappar motivationen lätt om de inte ser tydliga framsteg, väg er med 1 månads mellanrum och gör det nakna och bara ni vaknat. Det bästa med att just väga sig 1 gång i månaden är att man oftast ser att man minskat mer i vikt vilket ger kroppen en kick att vela fortsätta kämpa.

Aja detox var det jag skulle prata om iaf, haha typiskt mig att prata om massa annat. Imorgon ska jag och min pojkvän Jimmie köra en snabb 4 dagars detox. Denna minidetox innebär att vi ska "frossa" frukt och grönt, boosta immunförsvaret liksom. Inte dricka något annat förutom vatten, färskpressad apelsin/citron/grape juice eller grönt te, så inget kaffe, vanligt te, saft, läsk, alkohol eller vad fan det nu kan vara. Äta mycket rotfrukter och bara få i oss massa proteiner, och skippa alla kolhydrater i form av pasta, bröd, potatis, ris det ända som är tillåtet under denna minidetox är eventuellt gröt 1 gång om dagen med frukt och kanel/kako OM man planerar att träna under dessa detox dagar. Om du äter 80 procent nyttigt så kan du göra vad du vill med de 20 övriga dvs gröten i detta fall.

Hoppas ni kommer stötta mig massa då jag är verkligen en sådan individ som behöver massa stöd och blir hur peppad som helst när jag får det, jag hoppas även ni vart inspirerade och är villiga att förändra er vardag. Small steps make big difference!



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Jimmie Björkman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback