Löningsfredag


Förr i tiden skulle jag nog sagt att stan kommer vara fullsmockad ikväll. Alla nattklubbar proppade, restaurangerna skulle ha 1 h väntetid för att få ett bord och alla mina vänner skulle hetsa mig till en fet utgång som slutar med fyllekäk och dagen efter med en fet ångest. Men det var snart 1 år sedan jag la av med allt hets festande, drickande och alla ytliga människor som hade 1 sak gemensamt. Vip hyllorna. Andras blickar man njöt av och man sökte sorgligt nog bara uppmärksamhet, men ändå så njöt man av allt detta. Varje dag var likadan, varje dag var en stor fest. Det var som om man inte tänkte på att det kommer komma en ny dag, vi levde för natten. Every single one of us. Många kollade på oss med avund. Gud så glad jag är att lämnat det där bakom mig. Jag slutade hänga ute eftersom jag skaffat mig ett vanligt vardagsjobb- märkte snabbt vilka som var mina riktiga vänner. Helt plötsligt slutade jag även att dricka då jag fick magkatarr av skiten. När jag slutade dricka alkohol var jag fortfarande ute och festa och dansade och märkte att jag började tappa mina alkoholkilon. Yes, jag hade blivit spritfet och jag började märka skillnad på min kropp genom att bara sluta supa. Då var det bara att ta tag i kosten och träningen. Jag fick ju även lite hjälp på traven och vart motiverad av den plötsliga träningshetsen som hade uppståt. Det vart helt plötsligt trendigt att träna, det är trendigt att strosa runt på stan i Nike Air Max och träningsleggings. Så efter jobbet blir det på med träningskläderna och ta en PW med min andra halva och istället för att supa upp mina pengar så ska jag lägga undan till en kontantinsats till en lägenhet men även unna mig en efterlängtad jacka från Burberry.



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Jimmie Björkman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback