Skönhet- ögonskugga som kladdar


 
 
Många av mina vänner har frågat mig hur jag alltid lyckas att fixa min ögonskugga så perfekt,att efter en "svettig" jäkla utgång på krogen med kanske lite spill i ansiktet så sitter min ögonskugga och i övrigt hela sminket som smäck. Jag har även fått frågor här på bloggen vad det är för mirakelprodukter som jag använder mig av och då tänkte jag passa på att ta upp det här med en bra sittnades make up men först och främst en icke kladdig skugga.
 
Jag använder mig av skuggor från olika märken, hör och häpna men mestadel använder jag H&M´s egna ögonskuggor men även Make Up Store's. Jag har tidigare haft problem med att få sminket och skuggan att sitta på plats, allt handlar egentligen om att testa sig fram med produkter och även sminkteknik. Är man fuktig på ögonlocken och kanske har för mycket primer (jag brukar av ren lathet använda mig av concealer ibland och skippa primern) så kommer skuggan att kladda för fullt. Första timmen med sminket ser det bra ut, men desto mer klockan blir desto mer utkletat blir sminket. När jag tar concealer på ögonlocken tar jag ett jätte tunt lager och så mattar jag till det med ett heltäckandepuder samt löspuder som tränger in där heltäckandepudret inte når. Denna process gör jag i hela ansiktet, så först och främst primer, sedan foundation, concealer, puder x2, lite brunpuder samt rouge. Det låter som om jag lägger världens kaka vilket jag inte gör, ett tunt tunt lager av varje produkt räcker gott och väl. Så är man för fuktig på ögonlocken när man applicerar skuggan så fastnar färgen på vissa fläckar bara och man blir otroligt ojämn och flammig på locken istället. Ett tips är att vara helt snustorr innan skuggan ska på, tex att man grundar hela locket med en ljus ögonskugga så att resterande fäger man vill använda sig av inte kladdar eller att man gör som jag gör dvs. applicerar heltäckandepuder och även löspuder. För att det ska sitta hela dagen kan man spraya en facemist som fixerar och håller allt på plats, denna produkt kan man änvända sig av i hela ansiktet.
 
/Anja Dymkowska
 
 
 


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Jimmie Björkman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback