Frukost


Morsning readers. Idag är det tillbaka till verkligheten, jobb i 3 dagar sen är jag ledig igen. Midsommar på g. Skönt. Tänkte skriva lite snabbt om hur svårt jag har att äta frukost de dagar jag jobbar, blir alltid stressad på morgonen oavsett om jag vaknar 1 h innan jag ska gå hemifrån eller 2 h. Av någon konstig anledning är jag alltid stressad och har verkligen ingen matlust alls. Har även lärt mig att man bör få i sig åtminstone en frukt under 1 h man är vaken. Svårt att sätta ihop min stressade mage med att äta något 1 h. Bara jag sätter mig på bussen eller tåget till jobbet känner jag hunger. Nu har jag börjat ersätta min kopp te varje morgon med ett glas yoghurt, inte så jätte mättande men jag får i mig något den första timmen iaf. Det viktiga är att testa sig fram och känna efter vad som passar just dig själv. När jag har vant mig vid yoghurten kommer jag kanske kunna käka en frukt och kokt ägg om några veckor. Det handlar hela tiden om att utmana sig själv och med små steg närma sig sitt mål. Hellre små steg än inga alls.

/Anja Dymkowska



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Jimmie Björkman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback