DANFÖREDOPPAREDAN


Danföredopparedan. Aha? Lite så känner jag. Då båda mina föräldrar är polska så göra vi inget speciellt denna dag förutom att alla tjejer i familjen krigar i köket in i det sista. Massa olika röror, sallader, grytor, karp i 5-6 olika slags former ska fixas och grabbarna får klä granen, duka allt och städa. När vi firar jul hos mormor och morfar så är alltid morfar the leader när det fäller städande och fixande. Kidsen är oftast ute och leker i snön och har sig. I år blir det lite annorlunda för min del då julafton inte ska firas i lika stor utsträckning som det alltid brukar vara. Ska iväg till far min och umgås med familjen där men vill helst faktiskt bara vara hemma eller ta in på hotel typ och avnjuta en god hotellfrukost. Gärna med bra sällskap. 

2 dagar sedan klädde jag iaf granen, fick självklart hjälp men belysningen och kulorna fick jag fixa, då mitt pedantiska beteende tar över mig i sådana situationer. Samma julkulor eller ton på kulorna får absolut inte vara för nära varandra. Haha ah lite sjuk är man men jädrans så fint det vart. 


Min kväll idag ska bestå av bakande. Ska baka en polsk äppelkaka och en nyttig variant på lussekatter till mig och låtsasmamma som tänker på kosten och gärna vill va i form på ny år. Haha. 






Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Jimmie Björkman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback