FÖRLOVAD MED MIG SJÄLV


Imorgon är det alla hjärtansdag och jag spyr på all jävla hets. Blombud hit, blombud dit, gelehjärtan och rosor. Nej fy. Är man kär och dejtar någon så visar man väl intresse andra dagar, och  jag kan ju iaf säga att jag uppskattar en bukett rosor mer vilken annan dag som helst på året än på alla hjärtansdag. 

Men tillbaka till det jag tänkte skriva om. Här om dagen köpte jag en ring till mig själv, låt oss kalla det förlovningsring. Så imorgon när alla jävlar kommer förlova sig med varandra så gör jag det med mig själv. Denna ring är faktiskt en väldigt viktig symbol för mig då den representerar min självständighet och den ska påminna mig varje dag att all kunskap och det jag åstadkommit kan ingen någonsin ta från mig. Finns ett ordspråk i Polen som lyder : försäkra dig om att kudden du somnar på varje kväll är din. Allt jag jobbat hårt för och köpt är mitt och varje dag som går kämpar jag fruktansvärt mycket med mig själv, mitt liv och min trygghet. Först på listan står en egen lägenhet men det vet ni. 





Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Jimmie Björkman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback