SPRAYTAN


Bläddrade lite bland mina bilder på mobilen och hittade lite bilder jag tog till instagram när jag hade spraytanat mig, har abstinens från att bara solkysst och fresh. Ska boka in mig hos Jessica på hötorgskliniken, ska köra helkropp och sedan bara halv kropp (överkropp och ansikte) efter 2 veckor. Som en liten påfyllning kan man säga. 
 



Många av er har frågat om tips inför och efter en spraytan, tänkte att jag sätter ihop ett litet snabbt inlägg.
Mycket viktigt innan en spraytan är att scrubba kroppen och då ska man INTE använda olje/kräm scrubbs utan scrubbhandskar. En spraytan fastnar tyvärr inte på fett, risken är att man blir väldigt fläckig.
En annan sak man bör tänka på är att förbereda huden med fukt, en vecka innan är jag super noga med att smörja mig varje kväll med lite fetare kräm just för att huden inte skall vara torr när spraytanen åker på. Då flagar man bort hälften och återigen, man blir fläckig.

När du väl gjort din spraytan ska man bara tänka på att smörja sig. Morgon och kväll en lätt body lotion, inga varma bad eller duschar som gör att du tappar hud. Jag brukar även använda mig av Dove lotion med lite färg i för att behålla brännan så länge som möjligt. Skulle jag bli fläckig vilket har hänt då jag tränar och svettas en aning då scrubbar jag mig lite lätt och fyller på med brun utan sol.

PUSS




Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Jimmie Björkman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback