SKÖNHET- FÖRE OCH EFTER SPRAYTAN.


Många av mina vänner men även ni läsare har ifrågasatt om jag blir fläckig efter en helt ny spraytan omgång, om jag blir orange efter ett tag, hur länge det håller osv. Tänkte till och börja ge er tips hur ni förbereder er hud inför en spraytan och sedan hur du tar hand om den efter behandlingen.
 

Innan:
 
 

 
- Peela hela kroppen innan din behandling, jag gör det dagen innan på kvällen för att få bäst effekt och efter det så smörjer jag mig med en väldigt rinnande och inte alls fet bodylotion. För er som är sugna på hemma gjorda peelingar som kan jag tipsa stark om socker med olivolja och några citron droppar. Peelar och renar hur bra som helst.
- Om du ska raka/vaxa dig gör det minst 24 h innan, du kan annars få utslag på tex. hela benen. (ser inte så snyggt ut)
- Ha absolut ingen lotion på samma dag du ska spraya dig, huden ska vara så fettfri som möjligt.
 
Efter:
 
 


- Absolut inga långduschar är tillåtna. (färgen går bort hur lätt som helst då)
- Duscha inte i jätte varmt vatten utan kör på ljummet, skonsammt för huden och håret också för den delen. 
- Smörj dig på morgonen med en ganska rinnande body lotion och på kvällen med brutan sol brukar folk rekommendera. Jag kör på Dove summer glow medium to dark skin i början, och sedan när jag mäker att spraytanan försvinner mer och mer går jag över till den ljusare varianten. Ju oftare du återfuktar huden desto jämnare och finare blöeknar din behandling. Många blir ju tyvärr oragnea efter och feler ligger inte i själva spraytanen utan det är brun utan solen de använder senare. 
- Om man inte är gravid eller har problem med att sola solarium så brukar jag faktiskt köra på en solning innan jag sprayar mig och sedan även 1 innan jag fyller på igen. För mig fungerar det bra då jag känner att färgen blir finare.
 

Övriga tips: 
Spraya dig ca var 10:de dag, alla har olika hudtyper och på vintern känner jag iaf att spraytanen försvinner snabbare då man är torr trots allt återfuktande morgon och kväll. När jag besöker Jessica på Hötorgskilinken så kör jag alltid första gången en hel kroppsspraytan med färgen svensk sommar som jag ber henne oftast att kruta på lite i ansiktet och dekoltage. En helkropps spraytan är 2 lager färg. Efter 10 dagar besöker jag henne igen och tar halvkropp då, midja och uppåt även där 2 lager färg. Jag personligen tycker att färgen på benen sitter längst och eftersom jag även där mella ibland tar en 15 minutare på solariet så åär mina ben alltid bruna. Tredje gången jag ska lägga på färg hos Jessica då kör jag en sk. påfyllning. Det är ett lager färg på hela kroppen, och där efter halvkropp från midja uppåt igen. Detta sker med ungefär 9-11 dagars mellanrum. 
 
/Anja Dymkowska
 


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Jimmie Björkman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback