Q/A NEW YORK


 Anna Om: MINI BLOGGPAUS
Skulle jättegärna vilja veta vad för hotell du rekommenderar :) Kram

Hej Anna, helt ärligt talat så är det lite svårt att rekommendera så där på rak arm för mig då de flesta gångerna jag rest till NYC så har jag bott hos familje vänner. Men vart hotellet bör ligga så är ju Manhattan bara ett måste. Absolut inte längre upp en 64:de gatan. Personligen tycker jag ju att man ska bo i Midtown området. Senast jag var i New York så valde jag att bo på Emipe Hotel, varför just detta hotell då jag är så himla besatt av Chuck Bass. Jag vet det låter sjukt men i min värld var det bara ett måste känner jag. Och på the Palace hade jag inte råd med helt enkelt. Tyvärr så är inte The Empire Hotel något att rekommendera. Visst för de pengarna vi betalade ska jag inte klaga. Ca 1200kr per natt. Vilket är billigt. De flesta hotellen snittar på 1500kr när det inte är säsong. Skulle du åka dit på våren eller hösten får du räkna med närmare 3000kr per natt på Empire. Vilket jag ALDRIG skulle ge. Då lönar det sig mer att hyra lägenhet, vilket många svenskar gör som åker dit när det är Thanksgiving då det är Black Friday shopping.

Sara Om: MINI BLOGGPAUS
Hej! Jag och en tjejkompis hade tänkt att åka till NYC i slutet av mars, både hon och jag tyckte att empire hotel du bodde på verkade toppen. Du får gärna skriva en liten snabb recension. Vart tycker du man bör bo i NYC? Vi är två studerande tjejer.

Tack för en fantastisk blogg, personlig, elegant och så himla Anja bara!
Puss
 

Hej Sara, tack så mycket för din fina kommentar och stort tack för att du läser min blogg ska jag nog också säga och även att du tagit dig tiden att kommentera. :)
Som jag svarade här ovan till Anna så är det ganska dyrt att bo i NYC, området jag rekommenderar är ju såklart Midtown, nära till bra restauranger, shopping, nattklubbar etc. MEN, det kostar som fan. Emipre Hotel är dett fyrstjörnigt hotell som ligger precis vid Lincoln Center, personalen där är väldigt trevlig.
Men trot bra service, hyffsat läge och att både Gossip Girl och Sex And The City spelats in där så får hotellet 2,5 stjärnor av mig. Vi bodde i rum nr 129, låg inte på våning ett utan 3. Rummet var ganska litet men det funkade dock märkte vi dag 2 att det vart stopp i dusch avloppet. Bara jag ställde mig där och skulle tvätta håret (vilket ja det tar längre tid än en vanligt kroppsdusch) så rann det över vatten från duschkabinen ner på badrumsgolvet och ut på helteckningsmattan i hallen. I duschkabinen låg det träplankor över plastgolvet så jag tog beslutet att lyfta på dessa Säger bara så här, det var det vidrigaste jag gjort och sett. Så mycket hår, damm och annat skit har jag inte sett på länge. Tog 1 dag innan de kom upp och rensade detta. När det var rensat luktade det avlopp i hela vårt rum, detta var runt 11 på kvällen och vi ville ju bara gå och lägga oss efter en hel dag springande och sightsande på stan. Minus 7 och snöstorm så öppna fönstret var ej ultimat, juste acn och värmen stank också så den kunde vi inte dra på efter att vi vädrat ut stanken. Vi gick ner trötta som fan och klagade, fick ett nytt rum, rummet brevid 128. De uppgraderade oss til Kingsize bed istället för Queen och ett litet minivardagsrum hade vi också. Men det var fan inte bättre. Ursäkta språket men blir så irriterad när jag tänker på detta. I detta rum fungerade inte elementen, när vi nu bytt rum var det minus 12 ute och snöstorm och rullgardinerna var trasiga så man vaknade av sig själv vid 7 pga ljuset och kylan också för den delen. Dagen efter när vi vaknade hade vi frost på insidan av våra fönster, ringde ner till receptionen och klagade och då fick vi som svar att de kommer och fixar det imorgon eftermiddag. Men då hade vi ju redan åkt. Så smart som man är kom jag på att vi fick dra på duschen på max värme och ånga in rummet för att värma upp det. Så mitt tips, om ni ska bo på Empire, ta ett bättre rum och betala mer, då kommer säkert standarden vara bättre. Antar att vi fick skit rummen pga av skit priset vi även betalade.

 
Anna Om: MINI BLOGGPAUS
vad är värd att köpa från ny? Menar mest märkesgrejer som MK, burberry etc?

Hej Anna. Alla Europeiska märken är dyrare där än hemma. Tex. Louis Vuitton, Dior etc. Men där jag alltid fyndar och shoppar är ju heminredning oavsett märke, alltid billigare där. Ralph Laurent, Gant, American Eagle, Sephora, Ambercrombie and Fitch, Nike, Converse, Ugg´s, generell träningskläder. Marc Jacobs, Michael Kors. Så tänk allt förutom stora Europeiska märken så kan du spara pengar. Sen får man tänka också om det är värd allt släpande tex endast 100kr billigare. Fyndar hellre tex 2 par konverse för 600kr som jag gjorde nu senast. Eller Nike Air för 800kr ist för 1500. Så ah man får prioritera för övervikt är inte alls kul att betala.


Hoppas ni vart nöjda med svaren. Bildbomb kommer inom kort.
PUSS
 


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Jimmie Björkman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback