TIPS OM HÅR!


det är så att jag har fått faktiskt ganska många kommentarer under alla mina livs år att jag har jätte fint hår och massa frågor om vad jag gör med det och så. så jag tänkte skriva upp några av de vanligaste frågorna folk ställer och även svara på de! ;)

Förstör man håret om man tvättar det varje dag?
ja det gör man, det är så att vatten har inte samma PH värde som håret har. man bör ha ett shampoo som ligger mellan 4,5 -5,5 och helst tvätta det ungefär var 3:dje dag. personligen tvättar jag var annan typ. ibland funkar de upp till 3.

Slits håret om man fönar det torrt ofta?
jag det gör det. jag brukar föna mitt hår med varm luft i början och mest i hårbotten, på topparna och i slutet när jag känner att det bara är lite fuktigt blåser jag det med kall luft. tar lite längre tid, men håret blir finare och freshare i längden. brukar även ta mina silkes droppar innan jag gör de. de skyddar mot värmen. samma sak när ni plattar eller lockar, jag har köpt en spray från loreal som man ska spraya på för att skydda håret från uttorkning och värmen.

varför bli håret grönt av klor?
det är tungmetallerna i vattnet som kan göra blont hår lite grönt, särskilt om man har blekta slingor. Det går att ta bort med en avmineralisering.även ny färgat brunt hår kan få en nyans av grönt.

Varför blir håret fett nästan direkt som man tvättat det?
Du kan använda fel schampoo. Byt! Det får inte vara för starkt, det lurar kroppen att producera mer fett. som jag skrev tidigare det ska inte ha för hägt PH värde.

Påverkas håret av vad man äter?
Ja. Men börjar man äta vitamintillskott tar det ungefär tre månader innan man märker någon skillnad, så man får vara tålmodig. Kroppen behöver en allsig kost med alla grundämnena som protein, fett, kolhydrater, vatten, vitaminer och mineraler.



dessa fick jag av min låtsas mammi igår, vi får se vad effekten blir!



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Jimmie Björkman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback