HUR VET JAG ATT JAG VÄLJER RÄTT PRODUKT?


 
Igår fyllde jag på mitt badrumsskåp med nya produkter. Som jag tidigare skrivit så är hudvårdsrutinen A och O för att slippa acne, men även hålla den fin och fresh (läs rynkfri). 
 
Jag har använt mig ett tag nu av Dermalogicas dermal clay cleanser och små doser av annat men nu kände jag att det var dags för en hel serie. När jag gör behandlingar hos min vän Anna så jobbar hon till 99% på Dermalogica när det gäller min hud. 
 
Det jag fick med mig hem:
- Dermal Clay Cleanser
- Clear Start - Cooling Masque från ungdomsserien
- Skin Renewal Booster 
- Daily Microfoliant
- Gentle Cream Exfoliant
- Skin Hydrating Masque
 
Vill ni läsa produktinformation så kan ni klicka på deras namn. 
 
"Varför valde du just dessa produkter?" är en fråga jag ofta får lika som " Hur vet jag att jag väljer rätt?" 
 
Först och främst tycker jag att man skall gå till en hudterapeut på en behandling och hudanalys så man får reda på vad man har för hudtyp och undergrupper. Dvs jag har tex fet hy over all men har även olika hudtillstånd, dvs torr, känslig osv. 
Svårt att bara kasta sig ut i denna produktjungel och hitta det rätta. Många tror ju tyvärr att en sådan behandling kostar skjortan och fine det är inte billigt att gå på en sådan en gång i veckan. För att få din hud att må bättre och för att inte köpa produkter som bara triggar igång tex acnen eller gör huden ännu mer uttorkad och ostabiliserad tycker jag verkligen att man skall unna sig en behandling att gå på. 
 
 
Jag har ju använt mig tex av Matis, Apoliva, Decleor men det jag känner funkar bäst på mig är Dermalogica samt Decleor. Jag har en hud som behöver så naturliga ämnen som möjligt, operfymerade som har så lite mineraloljor som möjligt. Har testat flera gånger tex Matis som har en minimal mängd mineralolja i sig på en kind bara och använt tex en rengöring morgon och kväll i några dagar. Helt plötslig blir jag mer röd och får igångtriggad acne. Men med detta sagt betyder det inte att just din hy är sådan. Kan ju vara så att just din hy blir helt felfri. Därför tycker jag att man kan köpa ett litet startkit från den serien hudterapeuten rekommenderar. 
 
Är ni sugna på att gå på en behandling och hudanalys så gör min vän Anna Cederberg sådana behandlingar för 350kr en klassisk ansiktsbehandling utan massage, 400kr med massage och 450kr med frans- och brynfärg. Uppger ni mitt namn får ni 10% rabatt. Ni kan boka tid hos Anna på Facebook eller via hennes instagram acederberg.
 
 Tycker verkligen alla bör unna sig och sin hud en sådan behandling. 
 
 


Kommentarer
Caroline Benheim

Dermalogica har sjukt bra produkter!

2015-08-05 16:44:04

Designen är gjord gratis av: Jimmie Björkman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback