STROBING- DEN SENASTE MAKEUP TRENDEN


Under den senaste tiden har contouring varit den hetaste smink trenden, vi säger att vi hatar det men alla älskar det. Det förändrar dock inte saken att contouring kräver mycket träning, bra produkter samt gott om tid för att få den perfekta looken. 
 


Den nya trenden som håller på att ersätta contouring kallas för- strobing.
Låt oss kalla det en light version av contouring.Till skillnad mot contouring så krävs det inte lika mycket tid eller produkter. 
 
 
Resultatet du får av contouring är en uthuggen effekt genom att använda dig av mörka och ljusa färger i ansiktet. Man skapar en ganska hård och skarp look. Men för strobing behöver du egentligen endast en enda produkt- highlighter. Detta för att lysa upp ansiktet så naturligt som möjligt. 
 


Tanken med det är att highlighta och ge lyster till ansiktet där solen träffar tex, T-zonen, kindbenen, hakan. Ljusa upp de delar som sticker ut så att säga och även de du ljusar upp vid en contouring. Viktigt att komma ihåg att alla har vi olika ansiktsformer där av är det viktigt att känna av hur mycket produkt och var den ska läggas. Testa er fram helt enkelt.
 
 
Vi har även olika hudtyper, du kan välja en hightligter i puderform eller i krämig konsistens. Mina personiga favoriter som jag även nyttjar när jag contourar mitt ansikte är : MAC soft and gentle puder med massa skimmer i (man ser så fresh ut särskilt nu på sommaren när man är lite solkysst) samt Bobby Browns bronze shimmer brick. 
 


Inlägget ägs av mig och är inte rätt att kopiera eller nyttja utan mitt godkännande. Bilder: mina, weheartit och favim. 




Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Jimmie Björkman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback