DE MISSTÄNKA FÖR MORDET PÅ LISA HOLM


Vill börja med att ta en tyst minut för Lisa Holm.
Må du vila i frid.

Lisas försvinnande den 6 juni 2015 berörde inte bara byn hon jobbade i eller staden hon bodde i utan hela landet. Folk volontärade till skallgångar, alla delade bilderna på Lisa Holm på facebook och det kändes verkligen som om hela landet hoppades och gjorde allt för att hon skulle hittas levande och oskadd.
Tyvärr så kom meddelandet natten mellan fredagen och lördagen, en kvinnlig kropp hittades i ladan inte alls långt ifrån Lisas jobb. På lördagen vid klockan 09:40 var kroppen de hittat indentifierad, det var Lisa Holm.
Sitter här framför datorn och ryser, ryser av denna obehadliga känsla att veta att helt oprovocerat är denna flicka död. Alla mina tankar går till hennes nära och kära.

Innan kroppen hittades greps två män samt en kvinna (fru till en av männen). Två utav de är misstänkta för mordet och en utav de är misstänkta för grovt skyddande av brottsling.

 Korrigering av inlägg: Då personerna inte är dömda/åtalade väljer jag att inte skriva ut de namn som står publicerade på nätet. Vill absolut inte hamna i trubbel för förtal eller liknande, så för min egna säkerhet väljer jag att inte skriva ut de. Deras Facebook konton är nu iaf bortplockade.

Den misstänkta kvinnan jobbade på samma café som Lisa och dessa 3 bodde tydligen ca 300 meter ifrån ladan där hon hittades. Nu väntar jag och säkert massa andra ivrigt på storyn, vad var det som hände egentligen? Varför är Lisa Holm död?

Här nedan ser ni en bild tagen från  Expressen.


 /Anja Dymkowska
 


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Jimmie Björkman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback