KÖP DEN RÄTTA BIKININ FÖR DIN KROPPSFORM.




Alla har vi olika kroppsformer men trots detta finns det "kategorier" man kan dela upp de flesta i- äpple, päron, timglas, fyrkantig eller fyllig. Jag tänkte komma med lite tips på hur du på bästa sätt kan framhäva/dölja dina skavanker. Jag hoppas ni inte tar illa upp när jag skriver att man ska dölja sina skavanker, ni som inte känner att ni har sådana good for you, önskar jag också kunde vara 100 % nöjd med mig själv. Jag själv skulle uppskatta en sådan guide som berättade för mig hur jag kan dölja det jag själv tycker är mindre snyggt med min kropp och framhäva det jag tycker är fint. så ni kan skippa oklara påhopp mot mitt inlägg.


Äppelfiguren är en kroppsform som har ganska små höfter en fylligare byst. Människor med denna kroppsform har en tendens att gå upp i byst och mage först och främst. Det man vill skapa med att ta på sig rätt bikini är fylligare höfter, det man då kan göra är att dra på sig en ljus underdel, horistontellt randig eller mönstrad för att blicken ska dras dit och en mörkare överdel. Det man bör undvika är en bandeau överdel då den gör att bysten ser större ut välj istället på en halternecktopp eller en fyllig trekants bikini och något bredare underdel på sidorna.
 
 

 
 
 Päronformen har personer med en aning bredare höfter, mindre byst och en "normal" midja. Den illusion man vill skapa är gärna lite fylligare byst och de som vill åstadkomma enligt mig den perfekta kroppen dvs timglas kan även piffa till detta genom rätt bikini. Det som behövs för att brösten ska se större ut är mönstrad bandeau överdel eller med volanger för att skapa mer volym. För att få höfterna se lite bredbare ut och rumpan lite mer plutig kan man köra på lite avsmalad bikini på sidorna av höften samt lite halv string, modellen på en sådan trosa kallas Brazilian. 

 
 
Den timglasformade kroppen är enligt mig den perfekta kroppen, man ser mycket kvinnlig ut och det snyggt att vara lite fylligare i den kroppen enligt mig. Lite större höfter, rumpa och byst har ingen dött av. Haha. Det man vill framhäva här är just kanske brösten eller rumpan eller varför inte båda? Jag är tex timglasformad dock med lite mer hull runt mage och höfter än vad jag önskar därför brukar jag oftast köra på likadana över- och underdelar dock lite smalare kant på trosan för att lägga fokus på rumpan och höfterna. Det jag även tänker på är att använda mig av ganka starka färger på min bikini då jag är så blek i hyn, neutrala färger gör att man ser ännu ljusare ut. Det som är snyggt till en timglasformad kropp enligt mig är badräkter med tex djup urskuren rygg.

 
Sist men inte minst har vi personer med fyrkantigfigur man har en ganska rak kroppsform inte så mycket höfter, inte så mycket bröst. Minimala kurvor. Pink är ett tydligt exempel för en person med rak kroppsform. Det man ska bära för att skapa illusionen av kurvig kropp är trekants bikini med ganska tunna band, utskurna badräkter eller bikinis ger kroppen lite mer form och volym. Täck magen och ha sidorna och bysten utskurna. Super snyggt!
 
 
 

Hoppas ni fått lite användbara tips inför er bikini jakt. De bilder jag publicerat på bikinis kommer från nelly eller victoriasecret. Detta inlägg är inte tillåtet att kopiera och publicera om utan min tillåtelse.
 


Kommentarer
Sofia

Ja nu blir det att köpa nya badkläder helt klart haha :)


Designen är gjord gratis av: Jimmie Björkman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback