ätstörningar- kommentera vad ni tycker om detta!


jag har fått in ganska många kommentarer angående mitt liv och min kropp. inte så länge sen var det några tjejer som frågade om jag aldrig haft ätstörningar eftersom jag sagt att jag ofta får/fick höra kommentarer om min kropp på ett negativt sätt. svaret på den frågan är ja. jag har haft ätstörningar och tyvärr får jag lite återfall då och då. jag kan tyvärr inte göra någonting åt återfallen men jag har fått bort min bulemi samt jag har accepterat den kroppp jag har fast jag ännu inte är nöjd.

jag har fått höra kommentarer av min släkt, mamma och pappa att jag kanske bör tänka på att träna och äta mindre och sånt. och det har jag självklart tagit åt mig av väldigt mkt av dessa ord fast de kanske inte var menat att jag skulle bli så ledsen och upprörd av de. efter ett tag började jag tvinga mig själv till att tänka att mat ät äckligt. mina kompisars utseende påverkade mig också. nästan alla tjejer i min högstadieklass var sjukt samala, de hade sådana kroppar jag ville ha. fick även ibland höra av några under bråk att jag var tjock och så. det tog jag ännu hårdare än vad mina föräldrar sa. så sommaren mellan 8:an och 9:an, var jag i Italien med mormor och morfar och min kusin, där började jag självklart äta mindre pga av värmen, gillar inte äta under dagarna när det är varmt så det vart bara en massa glass för mig och en sallad då och då. och sen middag och lite krök på kvällarna med människorna som jag träffade där. efter de kom jag hem till Sverige och skulle vara hemma själv i 3 veckor för min pappa och låtsas mamma skulle till Kina och jag och lillasystern skulle stanna kvar med vår nanny. eftersom jag var redan mogen i skallen tyckte hon att hon inte var tvungen att laga mat för mig och ropa mig på middag utan jag fick säga till själv när jag var hungrig så fixade hon något till mig. men jag utnyttjade bara de. jag ljög för henne och sa att jag åt på stan eller något.men detta stämde ju inte. under hela denna period min pappa var borta åt jag sammanlagt 3 mackor, 5 köttbullar som min bästa vän Anton matade mig med eftersom han såg att det inte var bra med mig och nu var det dags att börja tänka i andra banor, massa koppar kamomill te eftersom jag hade ont i magen hela tiden och ganska många marie kex till de så min mage hade någonting att bearbeta iaf och kanske 20-25 apelsiner, var typ kär i apelsiner den sommaren! kommer exakt ihåg hur mycket jag fick i mig. efter de här tre veckorna plus 1 vecka i Italien gick jag ner från ca 71 kg till 56,2 kg. det är de minsta jag vägde och jag var bara 1-2 cm kortare vad jag är nu, så jag var kanske 176.

jag drog mig ut ur detta efter ungefär 1 månad, pappa kom hem och vi drog hela familjen till Åland med några vänner och släktingar. där fick jag för mig att jag tänker inte äta hemlagad mat utan det var bara Mc Donalds jag ville äta och pappa ville ju bara att jag skulle få i mig så mkt mat som möjligt så vi åkte varje dag till donken så jag kunde iaf få i mig någonting. sen började jag röka ännu mer och då fick jag upp mat suget. vet itne varför men jag kände att det var gott att röka och äta samtidigt. så jag började ta cykeln eller något kanske ta en prommis till nån grill eller Mc Donalds med ett cigg paket för att äta och röka. Men det funkade inte så. efter att jag kommit hem från Åland hade jag ändå ätit ganska mkt, så jag inbillade mig att jag hade gått upp. men så var det inte kanske 0,3 kg inte mer. men jag fick för mig att jag säkert måste ha gått upp 2-3 kg. så jag la av att äta igen. Och någon kväll hörde min fd.bästavän av sig till mig, Magdalena Krysiak och sa att hon ska ha någon grill där i gröndal där hon bor, att många från klassen skulle komma och så. och jag var trött på att vara själv men jag skämdes över min kropp och ville inte visa den för någon. men iaf, jag fixade mig, köpte med mig någonting till grillen och drog dit. jag kommer aldrig i hela mitt liv glömma rekaitonen när folk såg mig. hakan nere vid knäna och ba oh my god vad du har gått ner. och jag visste själv att jag var för smal, jag var ful äckligt, platt helt eneklt, inga tuttar ingen rumpa. jag var som en rak pinne med massa utstickande ben. men ändå vart jag så jävla glad för jag visste och märkte att folk såg förändring. och så kom de till slut den stunden alla skulle käka de vi grillat. och jag fick i mig en halv grillad korv med lite ketchup. och självklart kändes det som om alla satt och kollade på min tallrik hur mkt jag åt. de kändes som om de tyckte det var sjukt mkt, men de kollade ju bara för att de var lite jag åt. och så ingrep verra i det hela. jag vet faktiskt inte varför men hon såg väl också att de jag höll på med inte var normalt. så hon tog min korv och sa att vi skulle gå coh sätta oss på bänken lite längre bort. och så sa hon att hon kommer sitta här med mig tills jag får i mig hela. utan någon press eller stress men jag skulle göra de. och så tog de kanske en halv timme och så var andra halvan nere i min mage. till slut fick jag höra av folk i min klass att de var fult, att det var för mkt. pappa tvingade mig äta mer. skolsystser vägde mig varje dag. jag fick väga mig innan maten, jag fick väga maten jag åt och sen fick jag väga mig efter. och jag vägde lika mkt. jag gick inte upp ett piss. så det ändrade hela min synvinkel på mat.

och så hamnar vi i nuet då, just nu är det bra med mig, jag äter mycket och det jag känner för. jag skäms inte över det att jag älskar att äta, tyvärr får jag lite små anfall tillbaka att jag inte tycker att mat är så gott och mat lukt irriterar mig. men jag har lärt mig att äta lite men ofta. så jag iaf får i mig någonting. ibland tycker jag det är svårt att äta mat med en stor grupp människor, känns som om alla kollar på min tallrik. men som jag skrev tidigare jag är inte fullt nöjd med min kropp, men jag har börjat röra på mig och äta lite nyttigare. jag har accepterat den jag är och de jag vill förändra ska jag isf åstadkomma de med träning inget annat!

vad tycker ni om detta? har ni någongång blivit påverkade av kommentarer och familjen och vänner så som jag vart? är ni fullständigt nöjda med er kropp? ge gärna lite tips och sånt till andra i kommentarerna!

lite bilder på mig under den perioden jag gick ner som mest, innan och efter!

Innan










Under tiden



















NU























Kommentarer
Vindar

Du e verkligen kåt på dig själv^^ xD hihi



Ne men så jävla smal var du inte.

2010-02-20 14:43:51
URL: http://blackanboys.blogg.se/
Amelie

Jag har varit med om samma sak, men jag har accepterat den jag är och älskar mig som jag är, men såklart kommer tankarna tillbaka då och då men det viktigaste man kan göra är att försöka säga till sig själv att dom tankarna är onödiga och att man ska vara lycklig med den kropp man har!

2010-02-20 14:54:22
URL: http://ameliesandell.blogg.se/
Paulina

Fina Anja. Läste det här inlägget och blev helt rörd. Bra att du har insett att det viktigaste är att må bra och att du ska acceptera din kropp. Jag har också fått frågan om jag har ätstöringar eftersom jag jobbat som modell, och svaret har alltid varit Nej. Jag har alltid ätit vad jag velat och tänkt att om de (fotografer, modehus mm) inte gillar mig som jag är så får det vara. Och den strategin har fungerat. Ser att det finns en tendens inom modevärlden att allt mer lyfta fram andra ideal än det pinnsmala och det är fantastiskt. Se bara Lara Stone, världens största modell just nu, som är naturligt kurvig. Pepp pepp! Fram för friska och naturligt vackra foxxes.

2010-02-20 16:16:32

Designen är gjord gratis av: Jimmie Björkman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback