något måste göras, men frågan är vad?!


som jag sa till min vän idag, som han behandlar dig ska du behandla honom! det roliga är att jag själv inte följer den regeln upp till hundra, men nu ska allt ansvar hamna på dig. jag ska sluta visa min kärlek så pass mkt som jag gör, du ska få leva i den värld jag gör(hoppas hon älskar mig, för jag älskar henne) så ska du få börja tänka. och jag tänker inte heller ta initiativ att ses hela tiden, skulle du vela de skulle du frågat när jag slutar, om jag jobbar, m.m. men nä du vet att jag alltid planerar våra dagar. även fucking alla jävla hjärtans fitt dag. ingenting planerat, inga överraskningar. nothing... Men jag ska också sluta upp med det, egentligen har jag inte tid att fixa och trixa, lägga ut hjärtan på hela golvet hemma hos dig, jag har inte tid att åka runt på din begäran, men jag älskar dig och gör de för både dig och mig själv. för skulle jag inte göra de, skulle vi kanske ses 2 gånger i veckan. i början av vårt "nya"förhållande satsade jag grymt mkt på skolan och mkt på famíljen, men detta bara för att jag hade kommit in i en sådan livsrytm, du var liksom borta. och då klagade du att du saknar mig för mkt, att vi bara ses 3 gånger i veckan. men bara så du vet det kommer komma en dag där jag kommer ändra mig helt. då får vi se hur många gånger vi ses, då får vi se hur många gånger jag kommer behöva åka till dig för att träffa dig. att skicka iväg ett sms mitt på natten när man vaknar är inte så ansträngande, nästan varje gång jag vaknar eller ligger i min säng och inte kan somna tänker jag på Jimmie och skickar iväg nått gulligt sms så han vaknar till något som gör honom glad. och hur många nätter har inte du suttit uppe till 4-5, ibland hela natten?! har jag fått ett ända lilla sms från dig? nä! har jag fått svar på mitt sms? nä...

de ska ske förändring i mitt liv, annars kommer jag inte orka eller hinna med något.
jag kommer inte ha bra utbildning, jag kommer inte ha ett bra fungerande förhållande, jag kommer inte ha tid för mig själv, inte mina vänner och inge festande.

något måste göras, men frågan är vad?!

/ Anja Dymkowska



Kommentarer
Carroo

exakt sådär är det för mig gumman! jag vet att jag inte heller följer upp det där till hundra men man måste börja göra det för att dom ska fatta. känns så himla jobbigt när man själv ställer upp, är trevlig osv men vad får man tillbaka? inget! man ska vara exakt som dom, det är då dom börjar inse att dom måste kämpa för att dom ska få oss.. att inte allt bara är för givet.

Vi ska inte anstränga oss om dom inte gör det för oss. vi ska inte lägga ner tid om dom själva aldrig skulle göra det för oss.

Man gör ju egetnligen det för att man gillar personen, att umgås med personen och för att få det att funka, men det blir ju inge bra..

Vi tjejer måste bli som dom, då kommer säkert allt bli bättre :) jag har själv märkt skillnad! <3

2010-02-18 09:54:30
Anonym

jag håller med, vi får alltid något tillbaka för allt vi lägger ner på dom.

2010-02-18 23:19:02

Designen är gjord gratis av: Jimmie Björkman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback