Lösenordskyddade bloggar


Ibland fattar jag inte hur folk tänker. Det är 4 bloggar som jag läser var av en är ganska stor och känd och så självfallet strävar alla efter att bli ännu större och få mer publicitet och så sätter de lösenordsskydd på sin blogg. Hur fan tänkte ni nu?! Ett av dessa lösenordsskydd fattar jag då hon har en blogg med bilder på sina barn och hon fått massvis med obehagliga mail från en pedofil verkar det som. Fine, men människor som har ca 50-70 läsare kanske lite mer drar på ett lösenordsskydd är ju helt patetiskt enligt mig. Tvekar på att dessa personer har endast de antalet vänner på Facebook. Come on, folk ser ju lika mycket av din publicitet och bilder där? Hur hade ni tänkt er att få mer läsare, utvecklas som bloggare etc. Förstår att vissa vill ha kontroll över vem som läser deras bloggar men som Kissie till och med förstod ganska snabbt (och hon har ju inte alla paddlar i vattnet) när hon ändrade bland sina kommentarinställningar att alla kommentarer man skrev var kopplade till ens Facebook skönk det helt plötsligt från 60-70 kommentarer per inlägg till ca 10 st. Folk vill vara anonyma, eller åtminstone ha ett val om de vill fylla i namn/mail/blogg eller bara låta det vara tomt. Hoppas ni förstår vinkeln, detta är absolut inget inlägg att klanka ner på någon alla tar ju självfallet sina egna beslut men vill öppna ögonen för vissa och få in lite andra perspektiv i huvudet än bara deras egna. Enligt mig är det som sagt bara töntigt inte ens 30% av era vänner på facebook ser vad du skriver och lägger upp. ;) God morgon på er!

/Anja Dymkowska

 



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Jimmie Björkman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback