26.07.2013


Fredag idag. Min namnsdag. Dagen började förjävligt. Inte för att det gått långtid på den men det har redan hänt x antal irriterande saker. Råkade ställa klockan fel igår kväll så försov mig och kommer vara 30 min sen. Men det är inte hela världen, ber bara min ledare att flytta fram mitt schema så är det löst, men ändå ett stressmoment. Jag brukar alltid fixa matlådor 2 dagar eller dagen innan jobbet så jag får i mig nyttig mat och så att jag är medveten om vad jag har i min mat. Har blivit sjukt noga med sådant. Iaf, jag la in min mat i en matlåda toppade med de grönsaker jag ville ha och såser och la in den i kylen. Igår under dagen messade jag min pojkvän Jimmie att det fanns mat kvar i kastrullen att han bara skulle ta och värma den och att alla såser fanns i kylen och grönsaker lika så. Han har semester fortfarande så han är för det mesta hemma. Nej då ska killen självfallet som alla andra män inte tänka längre än vad näsan räcker och käka upp min matlåda och slänga halva också. Man ba men driver du? Jag hade gjort maten till mig. Aja män är män vad fan ska man förvänta sig. Tredje saken som händer, jag får skynda in på pressbyrån i Sumpan,tänkte köpa mat eftersom matstället på jobbet har sommarstängt och jag hade endast 2 minuter på mig för att hinna med mitt tåg. Då står världens segaste människa framför mig som står och klagar på att hennes latte är för lite skummad, man ba snälla?! Så jag frågar henne med snäll och lugn ton om hon kan klaga till den killen som står och packar upp saker för vi andra (stog 4-5 personer bakom mig i kön) vill gärna hinna med våra tåg och så. Vet ni vad hon gör? Hon tar sin latte som hon ställt på disken vid kassan och "tappar" den med flit framför mig drar ett oj då rätt upp i ansiktet på mig och går, ja ni kan ju tänka er hur mina skor ser ut. Så nu sitter jag här på pendeln utanskor då de står på tork och är sjuuuuukt förbannad, känns som om ödet hade lust att driva med mitt korta stubin idag. Grattis på namnsdagen Anja

/Anja Dymkowska

 



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Jimmie Björkman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback