Elaka kommentarer pga avundsjuka.


Jag har börjat förstå att ni som läser min blogg blir frustrerade att jag som är en helt vanlig tjej från Stockholm, ursprungligen från Polen, med en helt vanlig genomsnittlig lön använder mig av massvis märkeskläder etc. I got it! Men ni behöver ju inte skämma ut er själva och kommentera att min Céline väska är fejk, har fått 2-3 kommentarer där folk jämfört den med Kenas. Exempelvis sömmar och mått mellan fickan på framsidan och handtagen, vi har olika storlekar idiot, är även osäker på om hon har samma modell som mig! Var även en tjej med samma ip men uppgav annat namn som sa att Kenzas svarta väska har en mer äkta svart färg och min är ju lite glansigare än vad Kenzas är, hon har ju fan själv skrivit att hennes väska är grå och mörkblå. Citerar Kenza: "Det kanske inte syns på bilderna, men den är faktiskt mörkmörkblå/grå… Inte svart! I vissa ljus ser den helt svart ut och i vissa ljus ser man det blåa." Blir så himla frustrerad att jag ska behöva sitta här och förklara mig. (Nu kommer ju säkert någon annan bitch där bakom datorn tänka: men ingen har bett om en förklaring) fine, men jag låter aldrig folk kasta skit på mig och särskilt inte när jag vet att det är ren avundsjuka som talar. Min väska har dragit till sig mycket uppmärksamhet, folk på jobbet har tydligen pratat bakom min rygg om hur fan jag hade råd med den, har även hört alternativet privatlån. Haha, dog av skratt när jag hörde det men ändå vart jag ledsen, varför ska folk alltid fokusera på andras liv? Min chef kom till och med fram till mig här om dagen och tog upp min väska utan att fråga och sa" men oj, jag har aldrig känt på en sån dyr väska. Kostade den verkligen 25 tusen kr?" Mitt svar var nej den gick på ca 22 men jag stod inte för det själv bara för att påpeka att nej jag har inte den mängden pengar att lägga en sådan summa på en väska. Då vräker hon ur sig "men 3 tusen hit och 3 tusen dit." Nej det är inte lite pengar 3000kr, inte för mig som är en vanlig medelsvensson. Men folk verkar tro att jag skiter pengar på Telia, nej jag sliter för varenda krona jag ser på kontot den 25:te. Är tex. ledig 3 dagar i september månad det är väl klart jag får en bra lön om jag jobbar så mycket övertid. Hemskt att man inte ska kunna bära vad man vill till jobbet utan att man känner sig uttittad, underklär mig redan för att passa in. Antar att jag får ljuga för kollegor men även här på bloggen och säga att det jag bär är fejk eller second hand. En annan obehaglig händelse här om dagen var när jag satt på tåget på väg till jobbet. 2 tjejer i 20-25 års åldern satt mitt emot mig och kollade på mig hela tiden, pratade lite tyst och fnittrade. Självfallet fattade jag att det var mig det handlade om så jag stängde av musiken och kopplade bort mitt headset, det var tydligen inte lika roligt när de insåg att jag förstod att de babblat om mig. Innan brudarna går av tar en utav de tag i min väska på sidan och klämmer på den och frågar med stor ironi " är denna äkta eller?!" Hade lust att ta min väska och smälla till henne i ansiktet med den och fråga något i stilen " jag vet inte, kändes den som en äkta eller vad säger du?" Bet istället ihop och sa till tjejen att släppa min väska, beslutade mig även för att aldrig ha den på vardagar längre. Tänkte meddela er också att alla elaka kommentarer publiceras ej och ip adressen spärras dirr. PEACE OUT!

/Anja Dymkowska

 



Kommentarer
Anonym

Oj vad jobbigt. Men tycker ändå att du borde ha den om du vill. Strunt i alla andra. Snart får dom nått bättre att prata om.
Det känns ju jobbigt om du köpt den för så pass mycket pengar och sedan känner att du inte kan använda den pga att andra inte har nått bättre för sig.

2013-09-11 10:38:42
Fredrik

Människor asså, att dom orkar bry sig så mycket om andra.

2013-09-14 14:29:58
URL: http://www.finest.se/fredrikbjorn

Designen är gjord gratis av: Jimmie Björkman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback