☆ HEALTHY CHOCOLATE FONDUE ☆


 
 

Igår hade jag en myskväll med min fina Tess. Vi åt en super god middag made by me, torsk med sallad och sås till det. MUMMS. Då Tessan var lite low igår så passade jag på att fixa en lite överraskning när hon stod i duschen innan vi kollade på film. Ananas, mango, banan, jordgubbar och smält vit choklad samt mörk choklad. Det är väl en lite nyttigare variant på snacks om man ska vara sådana, där emot kom jag på en ide hur jag ska göra egen choklad nästa gång.
 
Jag har gjort choklad tidigare. Då smälter jag 2 matskedar kokosolja i ett sk. vattenbad (ser ut som smör på burk) där efter häller jag i 3 teskedar flytande honung och rör om (eller 1 tesked stevia men det är godare med honung) och 1 matksed kako och rör om igen och trycker ut eventuella kakoklumpar som bildats. Ibland tar jag lite havssalt i, rivet apelsinskal, chilli, nötter you name it. Jag häller sedan "smeten" i en matlåda och låter svalna, ställer sedan in i kylen och efter ett tag byter jag till frysen för att snabba på kylningsprocessen. Efter allt har stelnat så skär jag chokladen i små fyrkantermen behåller den i kylen i matlådan.  Ett riktigt gott och nyttigt alternativ.
 
/Anja Dymkowska
 
 


Kommentarer
LINNEA

sv; haha jag med ! så förstår dig :((( så nyttigt och gott!

2013-09-09 12:45:13
URL: http://liinneaelisabetpyrro.blogg.se

Designen är gjord gratis av: Jimmie Björkman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback