"VAD INNEBÄR DIN DEFF-DIET?"


Får frågor lite då och då både hör, instagram och in real life vad min sk. deff diet innebär. För att göra det enkelt för er så har jag valt att sluta äta allt som innehåller eller är färgen vitt. Super lätt att förstå. 
Socker, mjölk, mjöl, ris, pasta(innehåller mjöl). Ah ni fattar nog. Äter solrosbröd om jag ens äter det, i havregrynsgröten har jag 3 matskedar mandelmjölk ist. Äter någon gång ibland råris/vildris/röttris. Om ni har svårt att välja det "nyttiga"  riset kan jag tipsa om en sak, står det att de ska koka mer än 30 min är riset en nyttig variant. Vanligt ris kokar ca 10 min? Rätta mig om jag har fel. Röttris har exempelvis väldigt mycket antioxidanter i sig, vildris är egentligen inte ris utan det är ett slag gräsfrö. Det är dock inte gott att äta bara det som det är så jag brukar blanda upp det med lite råris. 
 
Jag har även lärt mig och varit väldigt strikt med att äta regelbundet för att hålla blodsockernivån jämn. Blir inga drastiska fall eller upptrappningar och då får jag sällan nå spontana creavings efter mat/godis you name it. 
 
Träningen har jag inte alls kommit igång med men har lagt fokus på kost. För kom ihåg att man säger att viktnedgång är 70% kitchen 30% gym. Så om jag får in dessa bra matvanor och även klipper kolhydraterna helt sen så tror jag att till påsk är magen helt platt, armarna och ryggen mer deffade, röven lite större och upplyft och låren fastare. 
Resultat mässigt hittills känner jag mig mindre svullen och gladare. Tror nog att det kan bero på att jag aldrig är så där jädrans svinhungrig då blir jag inte grinig haha. 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Jimmie Björkman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback