BE YOURSELF.


Blir så less och trött på folk som hela tiden ska vara som någon annan. Kisse vill se ut som Natasha Peyre. Megan Fox började med att efterlikna Angelina Joile. Dessie och Isabelle Strömberg (?). Ingen ser ut som sig själv, ingen beter sig som sig själv heller för den delen. You got my point. 

Jag tycker nog mest synd om sådana personer, hur dåligt måste han/hon tycka om sig själv när de klär sig, eller ska man säga efterliknar och beter sig som andra. Noll karaktär eller är man totalt missnöjd med sig själv? 

Riktar vi in oss på kläder tex så är det en helt annan sak att få inspo än att apa outfit efter outfit. 

Ett ganska roligt exempel är faktiskt en gammal vän till mig som var väldigt duktig på att påpeka att vissa kläder inte satt bra på mig när vi fixade oss tillsammans. Och gång på gång så trodde jag att hon vill ju bara vara en bra vän, jag ser nog bättre ut i något annat. Tills jag insåg att efter att jag exempelvis tagit av mig blusen då tog hon den och frågade om hon fick låna den. Nu sitter inte jag och säger att hon har ingen personlighet kvar och ska apa mig. Men ställer man henne och mig vid varandra dag 1 vi lärde känna varandra och sedan tar en bild varje halvår så ser man att hon helt plötsligt ser ut som mig. Står som mig, rör sug som mig, pratar mer som mig. Jag blev ju faktiskt lite glad när jag märkte att hon såg upp till mig (uppenbarligen) men det finns en gräns. 

Ett annat roligt exempel som också hänt mig är att jag fick höra flera gånger av en kompis att "spetsiga" stilettonaglar är fult och kärring aktigt etc. Men hjärtat då, varför gjorde du då exakt likadana månaden efter? Ni förstår vad jag menar, där kommer bara personens osäkerhet fram. Jag bär upp det jag tar på mig och den looken jag valt. If you dont like it, then stop looking at me? Svårare än så är det inte.

Förstår ni vad jag menar. Jag inspireras väldigt mycket stilmässigt av kardashians systrarna och Elin Östman (dollyblond) men även massa inspokonton på instagram. Och då går inte jag och klär mig som tex Kim Kardashian dag in dag ut och jag börjar inte prata engelska helt plötsligt. Jag är fortfarande mig själv. Jag är nöjd med mig själv. 

Så länge man är nöjd med sig själv så ser folk det på din utstrålning. 
BE YOURSELF. 




Kommentarer
Ugly

Ful du är!!!

Svar: Det samma ;)
Anja Dymkowska

2014-03-16 19:41:04
leonor broberg

bra skrivet och så sant !

2014-03-17 20:34:17
URL: http://leonorbroberg.blogg.se/
Hannah

Kika gärna in i min blogg, ställ gärna frågor så det blir lite mer "fart" i bloggen också! :) (http://miniwiini.blogg.se/)

2014-03-17 20:38:58
URL: http://miniwiini.blogg.se/
KassandraPalma

så vacker!

2014-03-17 20:42:28
URL: http://kasssandra.blogg.se
Alice

Åh vilket bra inlägg!
Alla borde verkligen bara vara sig själva, det är så mycket finare än att försöka vara någon annan.

2014-03-17 20:47:15
URL: http://alicevetu.blogg.se/
Melanie Forsberg

Bra skrivet, håller med!

2014-03-17 21:04:00
URL: http://melanief.webblogg.se/

Designen är gjord gratis av: Jimmie Björkman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback