LANCÔME HYPNÔSE VOLUME


 
Igår efter jobbet hade jag vägarna förbi Åhléns. Passade på att köpa mig min absoluta favorit mascara- Lancôme Hypnôse Volume. Att de hade 20% på deras mascaror igår gjorde mig lite extra glad. Den går på ca 280kr utan rabatt och det är värt varenda krona. Fransarna blir väldigt fylliga, den klumpar inget och jag personligen gillar att dra på 2-3 lager för att få den där dramatiska looken villet man kan göra med denna. 
 
Här nedan ser ni en bild när jag endast tagit 1 lager endå ser fransarna långa och fina ut.


När vi endå pratar om mascaror tänkte jag tipsa om 2 saker. 
 
För att få den bästa effekten av din mascara är det viktigt att du sicksackar in borsten så när fransroten som möjligt och drar utåt. När du närmar dig fransarnas slut kan du blinka till lite, då får du till en jätte fin bör men just denna mascara. För att få ögat att se stor och piggt ut så bör man dra de inre fransarna innåt, mitten fransarna rakt uppåt och ytterkants fransarna utåt. Då får man en effekt som jag kallar för solfjädern. Ögat får en mycket större och öppnare könsla medan fransarna ser ut att vara väldigt långam fylliga och intensiva.
 
Bild från google. 
 
 Mitt andra tips är hur du kan få din mascara att hålla längre. Många drar borsten upp och ner i mascara förpackningen och då pumpar man bara in luft i mascaran vilket leder till att den torkar mycket snabbare. Skruva istället ut borsten ur hylsan. En annan sak många gör omedvetet det är att torka av mascara på kanterna av hylsan, resterna torkar sedan och du kan inte stänga din mascara helt och hållet, vilket också leder till att den torkar ut då det konstant kommer in lite luft. För att undvika detta kan man lite då och då ta en lätt fuktad makeuppad och torka kanten på hylsan. 
 
Viktigt är också att faktiskt inte dela mascara med folk då alla har olika bakterier i ögonen och trots att det står oftast att de flesta mascaror ska hålla upp till sex månader så brukar jag kasta mina efter max 4 trots att de inte är slut. Detta pga av att det bildas bakterier inne i mascarorna som man isf bara stryker på ögat, för mig som har linser och generellt väldigt känsliga ögon är det inte optimalt at all. 
 
Hoppas ni tyckte om mina tips. In och kommentera om ni vill ha flera sådana inlägg eller vad ni önskar att jag ska skriva om. PS. New York inlägget är nästan klart:) 
 
 


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Jimmie Björkman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback