BRUTAL JÄVLA TANDVÄRK


Ni får ursäkta språket men tror smärtan börjar ta över hjärnan nu också. Har haft sån sjuk tandvärk idag. Jag håller på för tillfället att bleka mina nedre tänder. Som ni äldre läsare vet så fixade jag porslinfasader på mina övre tänder förra året. Vi tog sldrig tag i de nedre då tandköttet var för irriterat för att ta bort tandsten ochemaljen why to thin för en blekning. Slutade upp att dricka läsk, förändrade kosten lite och vips så kunde jag bleka tänderna. Dock är de såklart väldigt känsliga. Så det som hänt nu när jag är inne på dag 3 på min blekning är att emaljen vid tandkanten längst upp har iprincip frätits bort. Konstanta ilningar i hela nedre käke, och jag har fått infektion i 2 av tandkanalerna? Tror det hette så. Rätta mig om jag har fel. Men jag är extremt känslig mot allt nu. Andas jag med munnen så ilar det sjukt mkt, försöka äta/dricka. Typ ganska omöjligt. Ah ni förstår. Fick bli ett akut besök hos min tandläkare Elisabeth. 

Nä nu måste jag sova. Imorgon bitti väntar mig 20 min tabata och 100 situps. 



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Jimmie Björkman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback