HAIR MAKEOVER


Den 29 april hade jag bokat in mig till Elif Harman på salong Serenity som ligger på Riddargatan i Stockholm för en makeover. Med tanke på hennes tidigare utförda jobb så var det en självklarhet och helt värt pengarna att gå till henne. Så fin och söt tjej, vilket gjorde saken ännu bättre. 

Under de senaste 2 åren har jag inte låtit någon frisör färga mitt hår efter att jag hade gått ut från en salong med motsatsen jag ville ha på skallen och mådde så fruktansvärt dåligt. Detta har då resulterat i att jag själv alltid färgat utväxten och lagt på skummtoningar/nyanseringar. Kände att det var dags en gång för alla att fixa en fin grund för håret och sedan fortsätta att göra utväxten själv då Elif inte alls tyckte det var något fel på den. Inte alls ojämn och fläckig. 

Det vi gjorde var att lägga in blekning i massa små tunna slingor i håret. Hon la på färgen liksom lite slarvit med flit på olika höjder, ville ju behålla min naturliga mjuka ombre. Efter det la vi på en lite djupare färg än vad jag hade innan i botten men i samma nyans och sist men inte minst en varm brun nyansering över allt och klipp såklart. Ett sådant jobb tog oss 4-4,5 h och det kostade mig 3000kr vilket var sååå värt! För att se Elifs mästerverk kan ni följa henne på instagram, ni hittar henne under namnet elifharman1. 









Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Jimmie Björkman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback