HEALTHY DESSERT


I söndags fick jag ett extremt socker sug så jag fick lösa det på bästa möjliga sätt. J hade varit och handlat på lördagen ich då fick han med sig 3 stora kvargar, de kommer från märket Eldorado och finns att köpa på Willys. De innehåller 0% fett, på 500g är det endast 12g socker och de är sjuuuukt goda. Persikan och citronen fick åka in i frysen i ca 1,5-2 h.
 
 
 
Efter att kvargen legat inne så kort tid så har den inte hunnit stelna helt vilket resulterar infryst kvarg på kanterna men i mitten är den fortfarande krämig men kyld. Det man gör då är att rörs ihop det mjuka och frusta till en röra som då helt plötsligt ser ut som glass. 
 
 
 
Till denna efterätt hade jag även använt mig av chokladsås med 0 kval. Den är köp på gymgrossisten och den hittar ni HÄR. Just nu har de nedsatt pris med 25% på alla Walden Farms syrups. Finns flera olika smaker och varianter. Har endast testat denna och "vanliga" pöankace sirapen. Sjukt gott på banan pannkaka med koksflan och nötter. 
Hällde på denna goding på min kvargglass och la på blåbär och hallon. Mycket utsökt, lågt kaloriintag men mycket protein och ett stillat sockersug. Rekommenderas! 
 




Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Jimmie Björkman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback